Wanneer maak je een extra website voor een service of dienst aan?
Dit is een vraag die mij vaak gesteld wordt. Dat kan dan ook een knap lastige zijn om op te lossen. Soms biedt je services aan en wil je er producten bij gaan verkopen. Kun je die dan op dezelfde website verkopen of kun je hier beter een andere website voor maken? Of kan ik dezelfde website hebben voor mijn B2B klanten als mijn B2C klanten?
Het is goed om jezelf hierbij enkele vragen te stellen:
- Welk probleem lossen de services en producten op?
Ga bij elke service of product bekijken welk probleem van de klant ze eigenlijk oplossen. Als het probleem hetzelfde is, dan mag het op dezelfde website! Hoe je dit integreert is dan iets waar je goed naar moet kijken maar daar hebben we het vaak over in mijn 1:1 programma STAND OUT. - Wie is de doelgroep en denken zij significant anders?
Als je consumenten en bedrijven hebt als doelgroep, denken zij heel anders? Biedt je iets heel anders aan? Of wil je echt liever niet dat de bedrijven doelgroep de consumenten prijzen ziet? Dan kan het soms beter zijn om een extra website te maken voor beide doelgroepen.
Nadelen van een extra website
Je hebt 2 websites die je moet onderhouden. Dat gebeurd vaak toch met de ene website wat beter dan bij de andere en dan heb je 1 verslonsde website en 1 goede. Dat is voor mij altijd een goede reden om alles bij 1 website te houden. Vooral als het probleem van de doelgroep hetzelfde is.
Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Tijdens mijn 1:1 trajecten van STAND OUT zullen we samen