“Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met mijn online marketing…”
…ik voel me overweldigd door alle mogelijkheden.
Dit is een frustratie die ik veel hoor van ondernemers om mij heen rondom marketing: waar begin ik?
En zelf trap ik ook vaak genoeg in deze valkuil. Ik ga het mezelf onnodig moeilijk maken door te willen verkopen wat ik eigenlijk allemaal wel niet doe voor mijn klanten.
Terwijl dat heel moeilijk onder woorden te brengen is. Dan ga ik in mijn hoofd lopen malen over dat geweldige waar ik al mijn klanten mee help. Waarmee zorg ik er nou voor dat ze na een sessie weer weten hoe ze verder moeten? Dat ze enthousiast worden en doorgaan.
Daar kan ik dan heel lang over na blijven denken. Op zoek gaan naar mijn eigen ‘golden nugget’.
Niet alleen neemt dat ontzettend veel ruimte in in mijn hoofd, het is vaak ook niet iets wat onder woorden te brengen is.
Laat staan dat als een ander het leest, dat ze denken dat ze er echt behoefte aan hebben.
Of er ook maar naar op zoek zijn in Google…
Het beste wat je kunt doen qua marketing als je niet weet waar je moet beginnen
Wat kun je op een moment als deze, dat alles je overweldigt en je niet meer weet waar je moet beginnen, het beste doen aan je online marketing?
VERSIMPELEN
Als jij denkt dat iets te simpel is, dan is het juist goed.
Vraag jezelf het volgende af: waarom kwam die klant die nu zo lyrisch is in eerste instantie bij jou?
Bij mij is dat toch vaak dat ze zelf wilden weten hoe SEO in elkaar steekt. Eens kijken wat hoog in Google vindbaar worden voor hen zou kunnen betekenen.
Hoe erg is het dat dat een heel simpele behoefte was en dat jij haar uiteindelijk jouw grootste goed, jouw 1:1 traject hebt verkocht. Dat alles omdat ze door de voorgaande dingen die je voor haar hebt gedaan, in groepsverband of gratis masterclasses, nu begrijpt wat je precies voor haar kunt doen.
Als je je dus overweldigd voelt doordat je denkt dat je al stappen verder moet zijn in je online marketing. Ga dan terug naar de basis. Minimaliseer! Dat werkt ALTIJD!
Weet je even niet hoe je zelf zou kunnen minimaliseren in je online marketing? Je weet niet waar mensen vandaan komen? Plan dan even een intake in om te kijken waar je kunt beginnen met je online marketing.