“Ik verkoop nooit iets via mijn website…”

…alleen maar via mijn DM’s op Instagram of via-via.

Dit is een frustratie die ik veel hoor om mij heen.
Vooral als je een mega gelikte website hebt laten bouwen. Bovendien kost het verkopen via DM’s je bakken met tijd en energie.

Kan dat niet anders?

verkopen via je websitesales

Hoe je het makkelijkst verkoopt via je website

Afgelopen zaterdag kreeg ik een Mollie notificatie in de speeltuin. Ik dacht dat het ging om een herhaling van een deelbetaling want ik had niks echt gepromoot behalve een gratis masterclass. Maar ik checkte toch even mijn mail. En toen zag ik dat ik een SEO cursus in Amsterdam had verkocht. Die gaf ik pas over 2 maanden dus ik was nog niet aan de promotie begonnen.

Zo relaxt kan het voelen om te verkopen via je website.

De verkopen via mijn website komen voor 75% uit Google. Ze komen niet allemaal binnen op mijn salespagina want ik schrijf blogs waar veel verkeer op af komt.

‘Hoe verkoop ik via mijn website’-stappenplan:

  1. Specify
  2. Ready, search, buy!
  3. SEO-proof site

 

1. Hoe maak je je services zo specifiek dat het een product wordt?

Zo gaat dat met mijn SEO cursus in Amsterdam. Ondernemers of marketing professionals willen in een Real life omgeving meer leren over hoe ze hoger in Google kunnen komen. Bovendien willen ze er niet te ver voor hoeven reizen. Zoek op ‘SEO cursus Amsterdam’ en je vindt mij meestal in de top 6 staan.

Hoe kan dit voor jou werken zodat je makkelijker gaat verkopen met je website? Maak je service, zoals coaching die je aanbiedt mega specifiek. Denk aan ‘burn out coaching Rotterdam’ of ‘codependentie therapie Zwolle’. Op die manier maak je je service al mega specifiek en voelt men zich sneller aangesproken. Oftewel, ready to buy.

2. Ready, search, buy!

Heb je ook wel dat je echt naar iets op zoek bent? Dan wil je dat het liefst zo snel mogelijk kopen. Ik ben momenteel op zoek naar een bank, liefst een slaapbankje. En dan schrijf ik ze dus allemaal op in een documentje en ga ze daarna weer allemaal af. Welke is mooier, betere deal, sneller geleverd..

Dat doen de zoekers in Google naar een SEO cursus in Amsterdam vast ook. Even rondneuzen wie allemaal een SEO cursus aanbiedt. Waarom zou deze dan zo goedkoop zijn en die zo duur? Ze gaan allemaal vragen stellen bij je product of service. Zorg dus dat jij eens dat je ook met dat oog naar je eigen pagina’s gaat kijken. Welke vragen komen er dan op? Geef daar ook antwoord op in je pagina.

Dat herinnert mij er weer aan om even te onderbouwen waarom mijn SEO cursus zoveel goedkoper is dan al die van mijn concurrenten… (Ik vind het heerlijk om te geven, nieuwe mensen te ontmoeten, het geeft je de eerste tools om zelf aan de slag te gaan én de meeste mensen vinden het zo leuk dat we daarna samen gaan werken om alles op hun site SEO-proof én authentiek te maken).

Het moet dus wel zo zijn dat er ook genoeg mensen zijn die zoeken op het product of de service die jij aanbiedt. Dus handig om daar onderzoek naar te doen in bijvoorbeeld een tool als de KWfinder van Mangools.

3. SEO-proof site is super duper crucial!

Vóór jouw geliefde klant gaat zoeken online gaan ze eerst naar woorden zoeken voor hun zoektocht naar wat ze willen. Zorg er dus eerst voor dat je dat keyword onderzoek goed in de smiezen hebt. Keyword onderzoek is simpel, als je je product of service eenvoudig houdt. Dus denk aan ‘SEO advies Amsterdam’. De zoeker weet wat ie wil, jij weet wat je aanbiedt. Kun jij dit ook maken met je services? Denk aan ‘burn-out coach Rotterdam’.

Het is dus handig om je pagina’s SEO proof te maken en je blogs. Maar… als je in je blogs ook gewoon je eigen authentieke stem laat horen, dan is men benieuwd naar wat je allemaal doet. Dan willen ze graag meer van je zien. Zo heb ik zelf al veel (online) cursussen verkocht en leads gegenereerd. En jij kunt dit ook!

Ik vind deze manier tijdbesparend, eenvoudiger en duurzamer dan enorm veel tijd stoppen in DM’s. Hoe verkoop jij nu? Via social media of ook al direct via je je website?