Readability / Leesbaarheid and SEO

Readability / Leesbaarheid and SEO

Readability oftewel leesbaarheid is misschien wel het belangrijkste SEO element wat er is. Het niet een SEO element die je makkelijk kunt afvinken, maar het is wel een erg belangrijke factor voor je ranking in Google. Maar, hoe weet je nou of je tekst lekker leesbaar...
Google Analytics: Gebruiker toevoegen

Google Analytics: Gebruiker toevoegen

Log in in Google Analytics door te gaan naar https://google.com/analytics Daar log je in met je google/gmail gegevens. Vervolgens klik je door naar de statistieken en linksonder op Beheerder (zie hieronder) Vervolgens klik je op Gebruikersbeheer (zie hieronder de pijl...
Heading / kopjes van belang voor SEO

Heading / kopjes van belang voor SEO

Waarom headings goed zijn voor je SEO Een boek heeft een titel en ieder hoofdstuk daarin heeft weer zijn eigen titel. Dat maakt het duidelijk en overzichtelijk. Dus waarom zou je op je pagina ook geen subtitels plaatsen om structuur en duidelijkheid aan te brengen?...
SEO-titel (of meta title) tips

SEO-titel (of meta title) tips

Eén van de dingen waar Google naar kijkt bij de ranking is je meta-title of SEO-titel. Dat betekent dat je de SEO titel zo optimaal mogelijk voor Google moet schrijven. Maar, wat is zo’n SEO titel? En hoe schrijf je die? Dit kan zoals onderstaand voorbeeld, je...
Dik- en schuingedrukte tekst

Dik- en schuingedrukte tekst

  Heb je wel eens op sites gekeken waar boekrecensies op staan? Dan is het je vast wel eens opgevallen dat de titel en auteur vaak dikgedrukt of schuingedrukt staan. In bold of italic dus. Het gebruik van deze twee, geeft je woorden meer waarde en kan je...
SEO & content

SEO & content

SEO & Content Het is heel erg belangrijk voor je ranking in Google om je content gericht op SEO te schrijven. Met content wordt hier bedoeld de normale tekst in je pagina’s en berichten. Maar misschien nog wel belangrijker is de leesbaarheid van je content....