Hoe krijg je alleen maar tevreden klanten? Hoe word je onmisbaar voor al je klanten? Doe dit tijdens je volgende sessie…
Hoe kan het dat je voor de ene klant onmisbaar bent, terwijl de andere doet alsof je blij moet zijn met haar geld?💸
Herken je dat sommige van je klanten benoemen dat je onmisbaar bent en een super tevreden klant is. 🤗
Terwijl andere klanten je het gevoel geven nooit tevreden te zijn en dat je nooit goed genoeg bent.
Wat doe je voor deze laatste type ‘nooit genoeg’ en ontevreden klanten?
Ga je dan extra hard rennen? 🏃♀️
Merk je ook dat zelfs als je extra hard gaat rennen, ze niet komen waar ze willen zijn?
Dat de ene klant tevreden is en de andere niet, ligt niet aan jou. 🤫
Dit komt allemaal door het (zelf)vertrouwen van je klant.😶
Doe dit zodat je alleen maar tevreden klanten krijgt:
GEEF ZE ZELFVERTROUWEN 💪🏻
Waar is je klant heel goed in en kan ze echt een verschil maken?
Zorg dat je hun impact ziet en benadrukt.
Of je nou businesscoach, relatiecoach, life coach of teamtrainer bent, geef je klanten zelfvertrouwen dat ze uniek zijn.
Hoe geef je klanten het zelfvertrouwen zodat ze tevreden worden over jou én zichzelf?
1️⃣ Neem een sessie af bij je klant zodat je ziet hoe uniek hun werkwijze is
- 2️⃣ Bekijk video’s van hun online cursus of presentatie
- 3️⃣ Vraag je klant om uitgebreid te vertellen over situaties waar ze last van hebben. Is dit vaak in gesprekken met anderen? Vraag of ze dit op mogen nemen zodat je mee kunt luisteren om hen te helpen.
- 4️⃣ Doe een diepte interview en tune in op hoe goed hoe hij/zij eigenlijk sommige situaties al aanpakt in zijn of haar leven.
Filter hieruit hun impact en benoem dit in elke sessie.
Zo wordt het hele traject met je klant niet alleen:
‘ik help jou met dit of dat’ maar ze groeien ook enorm in hun zelfvertrouwen.
En door dit zelfvertrouwen zien ze ook de waarde die jij biedt. Dat kan alleen al de sleutel zijn tot hun succes of transformatie.
En het geeft ze niet alleen zelfvertrouwen maar jou ook inzicht in waar jouw klanten vaak tegenaan lopen. Zo krijg je ook heel goede ideeën voor je content.
Leer hoe je vanuit het luisteren naar de verhalen van je (tevreden) klanten komt tot content waarmee je meer aanvragen krijgt! 📈