Ik zie de meeste mensen die op mijn SEO cursus komen zo blij eruit komen dat ze eindelijk deze stap hebben gezet. Dat ze nu weten waar ze moeten beginnen en hoe.

Starten met SEO is voor veel ondernemers echt een struggle. Waarom komt die concurrent met super lelijke website bovenaan in Google en ben ik er niet eens te vinden? Laat staan dat er iemand via Google op mijn website komt. Of dat er iemand koopt via Google.

starten met seo

Starten met SEO – Kickstart met een cursus of een boek.

De beste start met SEO maak je door een cursus te volgen. Niet een hele dag, want dan ben je echt helemaal afgedraaid en heb je er geen zin meer in. Het is de bedoeling dat dit iets wordt wat je niet eenmalig doen maar wat je integreert in je bedrijf.

Daarom is het zo belangrijk dat je het leuk gaat vinden. Dit is daarom ook waarom ik in mijn services om te starten met SEO, dit zo leuk mogelijk houdt. Je moet er echt zin in krijgen.

SEO ga je alleen echt goed inzetten in je business als je ziet hoe waardevol het kan zijn en hoeveel lol je ermee kunt hebben! SEO experts die vertellen dat je moet starten met SEO door je meta-gegevens allemaal in te vullen, moet je meteen blokkeren. 🙂 No fun, werkt niet!

 

SEO is meer dan alleen beter vindbaar worden in Google

Het is zo belangrijk om te weten dat het niet alleen maar hoog in Google scoren is. Het betekent ook dat de mensen die op jouw website belandden een ‘zoekintentie’ hebben. Ze zijn daardoor eerder geneigd om iets van je te kopen. Ze zijn namelijk echt op zoek naar een oplossing.

Het zorgt dus niet alleen dat je meer verkeer krijgt, maar ook dat je makkelijker gaat verkopen. Via social media zijn mensen in een scroll modus bezig. Ze klikken wellicht wel door, maar zijn eigenlijk niet echt naar iets op zoek. Hun mind is eigenlijk ergens anders, bij hun Netflix serie bijvoorbeeld, ze zullen dus eerder afhaken bij je winkelmand of salespage.

Naast de zoekintentie en eerder geneigd te kopen, maak je je website ook nog eens mega overzichtelijk. Je begrijpt opeens het psychologische spel van marketing beter. Want wie wil er nou iets kopen waarvan je niet echt weet of het gaat werken? Ze willen zeker weten dat het hun probleem ook echt gaat oplossen.

Daarom moet je heel specifiek worden. Dit kun je doen door keyword onderzoek. Opeens vallen dan de schellen van je ogen. “Oh, ze willen dus specifiek die eigenschap van mijn product hebben omdat dat ze helpt.” Dan kun je opeens je marketing ook heel anders in zetten. Je service anders indelen.

Keyword onderzoek als eerste stap in SEO

Veel SEO bureau’s beginnen met de website te bekijken en vertellen wat er allemaal wel niet goed is. “Zet overal SEO titels en beschrijvingen neer bij je pagina’s en berichten.”. Nou lekker dan, dat gaat je dus uren van je tijd kosten. Je begint er niet eens aan.

Gelukkig maar, want zomaar al je meta titels en beschrijvingen invullen heeft geen zin. Je moet eerst weten welke keywords je per pagina of blog kiest. Je hoeft ook niet je hele site SEO proof te hebben om goed te kunnen verkopen via Google.

Wil je weten hoe je het beste kunt starten met SEO?

Ik bied 3 verschillende opties om te starten met SEO. En dat je er ook echt zin in hebt.

  1. De SEO Savvy Planner: een fysieke guide met interactieve elementen voor meer achterliggende info.
  2. Een SEO cursus in Amsterdam waarbij je direct tips krijgt voor jouw website.
  3. Een online SEO cursus + video met tips voor je site.

Ik kan niet anders zeggen dat een van deze 3 opties ook echt de beste stap is om te beginnen met SEO.

Dus Get your SEO sh*t together en start nu met een van deze services.

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Download dit content framework