seo influencer marketingAls je influencer marketing gebruikt als onderdeel van je marketing mix, dan wil je natuurlijk dat dit zoveel mogelijk effect heeft. En natuurlijk is het fijn dat je meer volgers krijgt of opeens heel veel traffic naar jouw website na een social media post van de influencer. Maar het zou nog fijner zijn als de traffic jaren daarna nog steeds te zien is. Want dat is zeker mogelijk met een combinatie van influencer marketing & SEO. Je moet alleen eventjes de juiste stappen weten om de influencer aan te sturen.

 

Duurzame influencer marketing met seo 

Hoe zet je influencers in zodat je er langdurig voordeel van hebt? Daarvoor zijn in elk geval de onderstaande stappen nodig.

  1. Zorg ervoor dat de influencer een artikel op haar/zijn website maakt dat goed vindbaar is op een keyword-set.
  2. Zorg dat het artikel geoptimaliseerd is op een keyword-set waarop jouw website nog niet zo goed vindbaar is.
  3. Zorg dan dat het artikel vooral niet op je brandname geoptimaliseerd wordt. Als het goed is sta jij daar namelijk al mee bovenaan.
  4. Maak textlinks in het artikel van de influencer die verwijzen naar pagina’s in jouw site.
  5. Link niet naar je homepage maar naar subpagina’s die relevant zijn voor de bezoekers.

Laat dus niet zomaar een artikel schrijven maar krijg grip op de content die er gemaakt wordt over jouw producten. Op die manier kun je beter je vindbaar in Google zodat je jaren later nog profijt hebt van die ene blogpost van die influencer.

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Download dit content framework

Hoe stuur je aan op SEO-proof artikelen van de influencer

Wat je het beste kunt doen is dat je zelf de kennis hebt over SEO. Dit kun je natuurlijk leren tijdens de SEO cursus of via enkele blogs op deze website zoals SEO checklist of Ranks.nl. 

Hoe weet je op welke keywords jij al goed wordt gevonden? Dat kun je het beste checken via de Google Search Console. Welke keywords kun je dan het beste het artikel op de site van de influencer gevonden worden.

Een voorbeeld voor de Influencer marketing artikelen en de keywords

Bijvoorbeeld een sportschool die zich richt op vrouwen huurt een influencer in om te bloggen over hoe je het beste kunt sporten terwijl je moeder bent. Regel je dan oppas of neem je je kind mee? De sportschool heeft als oplossing dat je je kind mee kunt nemen naar de sportschool. De sportschool is al wel vindbaar op ‘Sporten met je baby’ en ‘Sporten na de zwangerschap’, maar niet op ‘sportschool met oppas’ want dat is het ook niet echt. 

Dus de influencer kan een artikel schrijven over hoe je oppas kunt regelen voor slechts 1 uurtje (de meeste oppassen vinden dit niet echt lucratief) of hoe je je baby dus mee kunt nemen naar die sportschool. 

Belangrijk is, dat je grip krijgt op de content die je zelf creëert maar ook wat er wordt geschreven door anderen. Als je vragen hebt influencer marketing & SEO, kun je me hier altijd over bellen of mailen.