Oude kleren wegdoen, die ik nooit meer aanhebt, geeft mij altijd erg veel energie. Ik wil het eigenlijk niet, want alle herinneringen aan dat heerlijke vest (met gaten en verzuurde oksels)… Maar als ik eenmaal het vest in de kledingcontainer heb laten vallen, voelt het een stuk opgeruimder. Eén vest weg, kan voelen als zeeën van ruimte in mijn kledingkast én in mijn hoofd. (Bovendien kan ik weer lekker shoppen).
Wegdoen van oude online producten,
geeft mij net zoveel energie als oude kleren weggooien(geven).
Soms staan er namelijk producten op mijn website die ik al heel lang niet meer heb verkocht. Ik doe er geen marketing meer voor, praat er niet meer over. Waarom weet ik niet, maar blijkbaar is het niet waar mijn passie ligt en krijg ik er geen energie van.
Het opruimen van deze online producten-kast heeft hetzelfde effect als offline. Het geeft mij ruimte in mijn hoofd om me weer te focussen op mijn huidige producten en die te verbeten. Ook de bezoekers van mijn website worden niet meer geconfronteerd met al die vieze oude vesten-producten met stinkende oksels waar de energie uit lekt.
Afgelopen maandag gaf ik Ria haar eerste online marketing strategie sessie. Op haar website heeft zij alles gezet wat ze kan bieden aan haar klanten. En zij kan heel veel, dus daardoor staat er ook heel veel op haar website. Aan het eind van de sessie hebben we al haar vieze oude vesten in de container gegooid en is er een frisse set aan diensten overgebleven die we nog even extra aandacht gaan geven zodat deze ook haar nog meer energie gaan geven.
Ga dus lekker eens kijken naar je eigen set aan online producten en kijken of je hier wat uitmest-werk kunt verrichten zodat je weer lekker vol energie verder kunt.
Pas wel op met het weggooien van pagina’s uit je website!
Google heeft deze pagina’s al geïndexeerd
dus zorg er dan altijd voor dat je ze laat
doorverwijzen (301-redirecten) naar een andere pagina.