Een vraag die ik natuurlijk vaak gesteld krijg is: “Welke keywords moet ik gebruiken?”. En vaak wordt hier dan voor bedoeld dat men deze keywords gewoon over de hele website heen gaan uitsmeren. Zonder logische strategie erachter. Dat gaat helaas niet...
Jarenlang heb ik maandelijks live een SEO groepscursus gegeven. Toen ik net begon vroeg ik daar 20 euro voor en uiteindelijk werd het rond de 100 euro. De cursus zat altijd vol! Of ik het nou voor10 deelnemers organiseerde of voor 30. Nou ja, meestal. Soms had ik...
Zie je wel eens van die korte samenvattingen bovenaan de zoekresultaten als je een vraag intypt in Google? Dat zijn de Google samenvattingen. Door Google samenvattingen te gebruiken heb je meer kans om bovenaan de zoekresultaten te komen. Wat zijn precies Google...
Het moment dat een bezoeker de actie onderneemt die jij wilt, noem je dat conversie. Dit kan voor elke soort website anders zijn, zoals een bestelling plaatsen of een contactformulier invullen. Je kan onderscheid maken tussen een zachte en een harde conversie. Een...
De landingspagina is het eerste dat bezoekers zien als ze op jouw website komen. Deze maakt deel uit van de beslissing van de bezoekers om op jouw website te blijven of om jouw website te verlaten. Deze moet er voor zorgen dat een bezoeker actie gaat ondernemen....
Het is natuurlijk belangrijk om te weten wat je concurrent doet. Maar het is ook belangrijk om je niet blind te staren op concurrenten. Waar ligt de balans, hoe kijk je naar je concurrenrie zonder jezelf slecht te voelen en juist jouw belangrijke punten te zien. Een...