Als MKB-er heb je veel aan je hoofd.

Online marketing met elke week 5 posts op social media, een leadgenerator en 5 verschillende social media platforms waar je zichtbaar wilt zijn…

Dat is niet eenvoudig.

En het is ook niet nodig.

De meeste MKB’ers kunnen voldoende omzet halen als ze goed vindbaar zijn in Google. En dat kan zelfs al met één goede pagina of goede blog.

Het is allemaal een kwestie van kansberekening waar je de meeste kans maakt in vergelijking tot je concurrenten.

online marketing mkb horeca-rum-baba

Online marketing bureau die de Google kansen voor MKB-ers berekent

Kun je wel of niet hoog in Google scoren met wat je nu op je website hebt staan? Dat is wat we gaan berekenen. En of wat je hebt staan met een beetje aanpassingen ook goed kan scoren.

De kans of je hoog in Google kunt komen met slechts enkele tweaks, hangt ook af of je een niche service biedt of heel algemeen. Hoe meer niche, hoe meer uniek, hoe makkelijker het is om hoog in Google te komen.

online marketing mkb bureau

Toch wat online marketing tips voor social media voor MKB’ers

Social media voor MKB’ers heeft een persoonlijke benadering nodig. Zorg dat je je team centraal stelt en ze zelfs voorstelt. Het is handig dat de mensen die in je bedrijf werken worden gezien. Zij zijn je bedrijf. Als je jezelf of je team verstopt in je online marketing dan werkt dit minder goed. Vooral in het Midden en Kleinbedrijf wil men graag de mens achter het merk zien. Met wie hebben we hier van doen? Hoe kun je dit doen via social media?

  1. Stel je medewerkers een voor een voor op posts in LinkedIn. Niet allemaal achter elkaar maar maar er bijvoorbeeld een 2 maandelijks iets van of maandelijks. Het hangt ervan af hoeveel medewerkers je hebt en hoevaak je iets post.
  2. Deel foto’s van events waar je naar toe gaat of waar je bent geweest met je team of jezelf op de foto.
  3. Maak leuke ‘lifestyle’ of ook ‘officestyle’ foto’s van jullie werkplek. Hoe zitten jullie er als team bij?
  4. Insta story take overs door medewerkers

Beantwoord de vragen van je doelgroep in blogs op een authentieke manier

Zijn er niet al genoeg blogs over mijn onderwerp online te vinden?
Dat is de vraag die ik vaak krijg.
Nee, jij legt het altijd weer anders uit en op jouw manier. Veel antwoorden op vragen die men in Google stelt worden toch niet helemaal naar wens beantwoordt. Jij kunt antwoorden op een manier die voor jou natuurlijk is. Bijvoorbeeld altijd met een grapje of met een super handig DIY stappenplan. Zo kun je een gat vullen in de markt en komen mensen graag terug op je blog. En zeker als je ook nog eens goed vindbaar bent in Google.

Want hoe weet je nou welke vragen mensen hebben? Dat kun je vinden door keyword onderzoek te doen. Hoe je dit doet leer je onder andere in mijn online SEO cursus.

 

Online marketing bureau MKB

Wil je toch eens je kansen weten die je hebt om hoog in Google te komen?
Kan het al met enkele kleine tweaks?

Plan een intake om erachter te komen.

Wij helpen je graag als online marketing bureau MKB.

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Download dit content framework