Nieuwe week, nieuwe IGTV! We gaan het hebben over on page SEO strategy. Deze week beginnen we met ‘van Slodderblogger naar Franse Slagger’. We gaan de verschillen uitleggen tussen hoe een Slodderblogger werkt met on page SEO strategy versus een Franse Slagger.
Promoveer van Slodderblogger naar Franse Slagger
Een Slodderblogger is iemand die totaal nog geen verstand heeft van SEO. En wat vaak fout gaat is dat je gewoon maar gaat schrijven over onderwerpen waar je al eerder over hebt geschreven. Het zijn twee blogs die bijna hetzelfde zijn. Als het bijna exact hetzelfde is behalve de titel, noem je dit ook wel content copy. En als Slodderblogger heb je nog nooit gehoord van content copy.
De Franse Slagger daarentegen heeft al wel wat verstand van SEO. Hij zal niet snel over hetzelfde onderwerp schrijven, maar als hij dat doet, gebruikt hij een andere keyword set en zorgt ervoor dat de inhoud ergens anders op slaat. Een Franse Slagger gaat nog niet écht op zoek naar de juiste keywords maar volgt zijn intuïtie. Hij denkt al te weten waar mensen veel op zoeken en gebruikt deze keywords ook in de URL en in de titel. Hij denkt dus al een beetje in de doelgroep maar doet nog niet echt keyword research.
Een Franse Slagger voldoet al aan de volgende punten van on page SEO strategy:
- Hij zorgt ervoor dat een andere blog niet exact hetzelfde heet
- Zet de keywords waarvan hij denkt dat ze goed gaan scoren in de URL
- Zet de keywords in de SEO titel, in de heading en in de tekst
Volgende week gaan we weer even een stapje verder zodat je als Franse Slagger nóg een stapje beter wordt. De Franse-slagstrategie is zeker niet verkeerd en kan soms juist heel goed zijn. Snel blogs schrijven kan goed zijn want je kan ze later altijd nog beter optimaliseren. Vooral als je niet zo strikt wilt zijn en je je eigen taalgebruik wilt behouden, dan is de Franse-slagstrategie een hele goede methode om alvast mee te beginnen.