De Google-eisen voor je meta description zijn vernieuwd. Je hebt niet langer maximaal 160 tekens, maar 320 karakters om bezoekers naar je pagina te krijgen. Maar, wat is nou eigenlijk een meta description? Hoe schrijf je er een? En hoe zit het met keywords in je meta omschrijving?
Wat is een meta description?
Je meta description is eigenlijk een korte omschrijving van je pagina. Om precies te zijn de grijze tekst in de Google resultaten. De meta description is geen factor in Googles ranking, maar het is wel belangrijk om bezoekers te trekken. Mensen klikken op je site omdat je beschrijving het aanspreekt. En het aantal bezoekers op je pagina is wel belangrijk voor Google.
Hoe werkt je meta description?
Zorg voor een vloeiende tekst waarin je je pagina omschrijft. Er zullen minder mensen op je site klikken als je omschrijving geen vloeiende tekst is. Leg uit waar je pagina over gaat en maak je bezoeker nieuwsgierig zodat ze op jouw site klikken. Dit doe je door bijvoorbeeld te eindigen met: ‘Meer weten?’ waarmee je suggereert dat er meer informatie op je pagina te halen is. In de WordPress plug-in Yoast kan je je eigen meta-description maken.
Keywords in je meta description
Het is belangrijk om je focus-keyword, je belangrijkste zoekwoord waar je op gevonden wil worden, in je meta description te verwerken. Google laat deze meestal dikgedrukt in je beschrijvingstekst zien. Zorg er wel voor dat je keyword natuurlijk in je tekst verschijnt en ga niet al je zoekwoorden in je meta omschrijving stoppen. Een tekst die niet goed loopt is niet aantrekkelijk om op te klikken.
De afbeelding gebruikt voor deze blog is afkomstig van Pexels.com