Als je coach bent wil je eigenlijk liever niet met marketing bezig zijn. Wat je wilt doen is de juiste mensen helpen. Mensen die jij echt kunt helpen. Wat daarom belangrijk is bij marketing voor coaches, is om te weten wie jij echt goed kunt helpen. Dat betekent dat je eerst goed moet weten met welke expertise jij jouw klanten altijd het beste helpt. Voor marketing voor coaches is daarom de eerste stap om een niche te kiezen.
Stap 1: Marketing voor coaches: Kies je expertise niche
Wanneer je merkt dat je vooral moeders goed kunt helpen doordat je zelf ook moeder bent, kun je je product ‘coaching voor moeders’ noemen. Wanneer je een burn-out hebt gehad en exact weet hoe je mensen hier weer uit te krijgt, noem je je product ‘burn-out’ coach. Op deze manier kun je met marketing voor coaches het beste te werk gaan bij het zoeken naar een expertise.
Stap 2: marketing voor coaches: Lokale vindbaarheid
Ondanks dat online coaching steeds meer aan het toenemen is, werkt offline coaching toch nog steeds het meest effectief. Men is echt weg uit een eigen omgeving en kan zo beter naar zichzelf kijken en patronen doorbreken. Daarom is bij marketing voor coaches lokale vindbaarheid belangrijk. Je zoekt toch op een burn-out coach bij jou in de buurt. Bedenk dus met welke lokatie jij vindbaar wil worden? Waar is jouw praktijk ruimte?
Stap 3: Word vindbaar met je expertise en je lokatie
Natuurlijk is het handig dat je nu weet dat je expertise ‘burn-out’-coach of ‘coach voor moeders’ is en met welke lokatie je vindbaar wilt worden. Maar hoe doe je dat dan? Je wilt dat als men zoekt op ‘burn-out coach Zwolle’ dat ze bij jou uitkomen. Hoe doe je dat?
- Zorg dat je een speciale pagina maakt voor deze expertise of doelgroep.
- Voeg /burn-out-coach-zwolle toe aan je pagina-link
- Voeg woorden ‘burn-out coach’ en Zwolle toe op de pagina op de juiste plekken (check de SEO checklist) zoals bijvoorbeeld de meta-gegevens.
Stap 4: Word een expert door te bloggen over de problemen van je doelgroep
Bij marketing voor coaches is het belangrijk dat je jezelf als expert neerzet. Dit hoeft niet eens groots en van de daken te worden geschreeuwd. Maar het is wel fijn dat als men zoekt op ‘heb ik een burn-out?’ of ‘snel boos worden op kind’, dat jij dan omhoog komt. Dat kun je doen door blogs te schrijven over deze onderwerpen. Jouw visie kan hen al heel erg helpen. Ze kunnen hierdoor ook sneller geneigd zijn om contact met je op te nemen.
Als je deze stappen doorloopt, zul je merken dat je een heel gedegen content marketing voor coaches neer hebt gezet. Wanneer je dit liever niet alleen doet? Laat mij je helpen bij deze marketing voor coaches.