De meeste mensen zoeken in Google naar services en producten het liefst in hun eigen stad of regio. Daarom is het handig om hier op je website al rekening mee te houden zoadat je je lokale vindbaarheid verbetert.
Stappenplan: lokale vindbaarheid verbeteren
- Maak voor elke dienst of product een aparte paginaDus als je Reiki healer in Den Bosch bent, dan noem je de pagina Reiki Den Bosch. En dan probeer je dit ook toe te passen op de pagina zelf. Je kunt het ook afkijken van mijn ‘SEO cursus Amsterdam’-pagina.
- Verbeter de pagina voor de keywords met de plaatsnaamJe kunt je pagina dan optimaliseren met jouw product + plaatsnaam op de verschillende elementen. Nu hoef je de plaatsnaam niet altijd strak achter het product te noemen maar wel een paar keer op de pagina. Check de SEO checklist voor meer info voer optimaliseren of volg de SEO cursus live of online.
- Maak een Google Business account aan om je lokale vindbaarheid te verbeterenGa naar Business.google.com een maak een account aan.
- Zet de keywords op de juiste plekken in Google BusinessZoals bijvoorbeeld als het lukt, in de titel, beschrijving en ook in de labels.
- Verzamel reviews via de Google review linkStuur je klanten een link om via Google een review achter te laten. Lees hier hoe je zo’n Google review link kunt maken.
Met dit stappenplan ben je echt al een stuk verder met het verbeteren van je lokale vindbaarheid. Binnen 4 maanden zul je de eerste resultaten al kunnen zien.
Toch nog vragen over hoe je je lokale vindbaarheid kunt verbeteren?
Heb je toch nog vragen over wat bijvoorbeeld de beste keywords zijn voor jouw producten of diensten? Volg de SEO cursus live of online en leer o.a. hoe je zelf onderzoek kunt doen. Of ik doe het voor je in de 1-op-1 tijd of tijdens de live cursus. Bovendien komen in beide deze aspecten om je lokale vindbaarheid te verbeteren ook weer terug zodat je de eerste stappen kunt zetten.