Iemand die mij via Instagram benaderde vertelde: “…ik heb inderdaad in de afgelopen 5 jaar slechts 2 klanten via mijn website gekregen maar ik spendeer ook al mijn tijd aan social media.”

Veel ondernemers vragen zich af. Zal het echt zijn vruchten afwerpen? Krijg ik klanten via mijn website als ik daar mijn energie in stop?

Ik herken het.

Het idee dat je op social media zo goed kan zien wie je stories heeft bekeken.
Dat je wordt gezien. Dat anderen weten waar je mee bezig bent.
Dat zorgt vaak voor het gevoel dat je ertoe doet.

Toch hoeft dat niet om succesvol te zijn.

Wat is het verschil tussen klanten via website of social media

Voor mijzelf is het verschil dat ik trotser ben als ze via mijn site komen. Daarnaast blijven ze ook veel langer klant. Dit kan komen omdat ze minder op social media zitten. Niet van de ene marketingtruc in de andere marketingtruc worden geleid.

Laatst was er een klant die vertelde dat ze oorspronkelijk via Google op mijn website was gekomen en mij zo was blijven volgen. Toen ik Niche-expert werd, nam ze contact met me op. Dat maakt mij blij.

Mijn klanten komen ook vaak aan klanten via hun website. Zelfs vaak zonder dat ze het doorhebben.

klanten via website

Weet jij via welke weg de meeste klanten komen?

Spendeer je, net als ik, uren aan social media en niet alleen aan het schrijven, beeld maken/zoeken en plaatsen…
Maar ook als je iets plaatst, kijk je vervolgens 10x of het iets doet, wat de statistieken zijn en ga je toch even kijken wat anderen posten… dat kost je zo weer 20 minuten van je tijd.

Dé manier om klanten via de website wat efficiënter aan te pakken is kijken wat je het best afgaat.

Is dat het schrijven van blogs?
Het schrijven van LinkedIn posts?
Podcasts opnemen?

Zorg dat je deze content creatie vervolgens vertaald naar duurzame marketing van je website.

Zo help ik Suzanne ook met haar teksten. We brainstormen over nieuwe topics, zij schrijft voor LinkedIn en ik check welke LinkedIn berichten het beste SEO proof als blogs kunnen werken.

Zo hoeft zij alleen te doen wat haar goed afgaat. LinkedIn berichten schrijven. Hieronder haar reactie zo tussen de bedrijven door..

via website klanten krijgen

Wil je ook dé manier vinden voor jou om klanten via je website te krijgen?

Doe mee met ‘Connecting Stories’, een 3 daagse sprint waarin je content maakt waardoor mensen contact met je opnemen.

 

 

 

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Start met de Connecting Content Succes formule zodat je weet hoe je dit kunt doen.