Als je helemaal in je eigen business zit, dan zie je niet meer welke kansen je hebt. Jouw business opportunities die soms zo voor het oprapen liggen. Op welke manier kom je uit je business en uit je eigen hoofd om deze kansen wel te gaan zien. Welke potenties heeft jouw business en waar kun je makkelijk beter zijn dan je concurrent?
Ik heb het zelf ook vaak, dat ik het even niet zie. Ik blijf denken in mijn eigen cirkel van mensen helpen met het beter vindbaar worden. Maar toen ik in quarantaine tijd mijn online cursus op een andere manier instak, zag ik mijn eigen kansen beter. Ik kwam er achter dat ik in de gepersonaliseerde video vooral hun business kansen liet zien.
Het zien van kansen in deze gepersonaliseerde video gaat vooral over:
- Waar zie je kansen om hoog in Google te komen omdat deze pagina’s nu al best goed scoren maar nog beter kunnen.
- Waar laat jouw concurrent een steekje vallen en kun jij je kans benutten?
- Welke doelgroep heb je wellicht nog niet aan gedacht om blogs voor te schrijven maar zou perfect passen bij jouw product.
Dit waren normaal al dingen die ik deelde maar pas nu ik er van een afstandje zelf naar keek, zag ik de overeenkomende factor: ‘kansen zien’. Dat is waar ik anderen vaak mee help, waar men erg enthousiast van word en ik zelf ook heel blij van wordt.
Hoe kun jij je eigen (business) kansen zien?
Wat ik deed was dus even een versimpelde versie maken van wat ik normaal doe. En ik word soort van gedwongen om te veranderen. Ik zal hieronder enkele punten aangeven die jou ook kunnen helpen om je eigen business kansen te zien.
- Versimpel je product.
Minimaliseren van wat je al geeft, zorgt ervoor dat je tot de kern komt van wat je eigenlijk aanbiedt. Hierdoor wordt je gedwongen om je product neer te zetten tot op de kern. - Wat zou jij doen zonder dat je ervoor wordt betaald?
Dat is een vraag die je jezelf kunt stellen. Voor mij is dat dus het geven van advies over business kansen. Bedenk waar je erg blij van wordt en waar anderen vaak ook blij van worden. - Meten is kansen vinden
Je kansen liggen soms al wel voor het oprapen maar je ziet ze niet. Waarom niet? Omdat je bijvoorbeeld nooit naar je statistieken kijkt. Zo ben ik 9 jaar geleden een extreem succesvolle cursus gestart omdat ik zag dat er vraag naar was in mijn statistieken. Zo kun je soms gewoon dingen uitproberen, het op je website zetten en kijken hoeveel mensen überhaupt doorklikken naar deze pagina. Als men dan niet het product koopt, dan ligt het aan de content op de pagina of hoe je het aanbiedt, maar men is wel geïnteresseerd. Dan betekent het, dat je de inhoud van de pagina moet veranderen en weer op een andere manier in de markt zetten. - Gat in de markt vinden
Waar laat je concurrent een steekje vallen en kan jij inspringen? Dat is onder andere wat je leert zien in de online SEO cursus. Zo kom je ook op goede ideeën en word je enthousiast want hierdoor zie je vaak waar jij een gat kunt vullen.
Hopelijk kun je op deze manier ook jouw eigen business kansen zien en grijpen! Wil je wat hulp bij het zien van je opportunities voor je business? Dan krijg je bijvoorbeeld bij de online cursus al een gepersonaliseerde video met enkele kansen voor jouw business. Wil je liever 1:1 zien hoe jij je business opportunities het beste kunt benutten? Maak dan een afspraak voor een 1:1 advies traject.