Sta je al ingeschreven bij Google Business? Naast dat je dan op Google Maps zichtbaar bent en je openingstijden kan toevoegen, kan je met Google Business ook aan klanten vragen een review te schrijven. Deze zijn zichtbaar in de zoekresultaten en bij Google Maps. Erg handig als iemand naar je pagina zoekt! Maar, hoe vraag je om zo’n review? Hoe stuur je nou een Google review link?
Google review link naar je klant sturen
Hoe krijg je nou zo’n Google review link voor het schrijven van een review bij je klant? Dat kan heel simpel. Via de volgende stappen gaat het op de makkelijke manier:
- Zoek je bedrijf op in Google
- Klik op de uitgebreide bedrijfsvermelding zoals hieronder in de afbeelding en klik op ‘een review schrijven’ of ‘meer reviews ontvangen’
- Kopieer de link uit de URL en stuur deze door naar je klanten of post hem op je pagina.
Op je mobiel ziet dat er zo uit:
Wat als dit niet werkt?
Het kan zijn dat deze eenvoudige optie niet werkt dan moet je er iets meer moeite voor doen. Maar, gelukkig is het dan nog niet heel lastig om de juiste, werkende review link bij je klanten te krijgen. De andere optie die je hebt is via de PlaceID Lookup Tool van Google een Google review link aanmaken. Hier vul je de naam van je bedrijf in en klik je vervolgens op de juiste naam in combinatie met locatie.
Kopieer vervolgens de locatie-ID link zoals je hieronder ziet. Deze link zet je gewoon achter deze “url: https://search.google.com/local/writereview?placeid= <locatie_id link>”.
Deze Google review link kan je weer doorsturen naar je klanten waardoor ze een beoordeling kunnen achterlaten en een review kunnen schrijven. Om echt een goede relatie met je klanten te onderhouden, is het goed om op reviews te reageren. Of deze nou positief of negatief zijn, de klant zal zich gehoord voelen als je op ze reageert.