Het corona virus zorgt ervoor dat je thuis moet werken of zelfs thuis moet zitten en niet kunt werken. Als dat zo is dan is het natuurlijk handig om je tijd goed te besteden. Je kunt bijvoorbeeld je website verbeteren voor SEO. Iets waar je normaal gesproken niet aan toe komt.

En SEO duurt altijd even voordat het aanslaat (denk 1-3 maanden) dus daarom is het goed om daar nu mee te beginnen zodat je er profijt van hebt als je weer goed en wel aan de slag bent. Alleen wat als je nú toch wilt worden gevonden voor je nieuwe online aanbod. Jij hebt je business moeten ombouwen naar online, iets unieks waar voor Corona-tijd nog niet op werd gezocht of niet veel. Hoe weet je dan welke woorden je het beste kunt gebruiken?

Corona & SEO: wat betekent het voor zoekwoorden?

Maar als je wilt worden gevonden in de tijd van Corona, dan kan dat natuurlijk ook. Maar denk dan wel goed na over de woorden die je wilt gebruiken. De Google zoekwoord planner gaat je dan niet helpen. Maar de tool Google Trends daarentegen wel!

Je kunt verschillende keyword sets naast elkaar zetten en die met elkaar vergelijken. En vooral ook jouw productnaam in combinatie met corona bekijken.

corona seo tips

Natuurlijk werd in het verleden niet gezocht op ‘corona teambuilding’ (zie gele lijn) en opeens is er 44x op gezocht tussen 8-14 mrt 2020. Nu zie je wel dat de lijn een beetje naar beneden gaat. En voor ‘online teambuilding’ gaat de gestippelde lijn behoorlijk omhoog dus daar lijkt wel echt een groeiende trend in te zitten.

Gebruik Google trends bij nieuwe ontwikkelingen in de maatschappij

Wat dus goed is om te weten is dat je niet altijd alleen maar op de Google keywordplanner kan blijven hangen. Je zult, als je een vernieuwer wilt zijn, ook gebruik moeten maken van tools zoals Google trends. Bij Corona & SEO is dit een hele handige tool om te gebruiken.

Mijn advies in deze tijd als je dus wilt optimaliseren voor de korte termijn (zeg binnen een maand):

  1. Gebruik Google trends als je wilt worden gevonden op woorden in deze Corona crisis tijd.
  2. Kijk hoe de concurrentie is op deze woorden en of je die aan kunt (Google op het zoekwoord om je concurrentie te zien).
  3. Schrijf je artikel SEO proof voor jouw keyword-set.
  4. Deel het via social media
  5. Zet het in je nieuwsbrief

Wil je nog meer weten over SEO en wat jij ermee kan doen voor jouw bedrijf in deze crisis tijd. Of wil je samen met mij blog ideeën verzinnen voor jouw bedrijf?

 

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Download dit content framework