Hoe zie je de beste business opportunities? Dat is natuurlijk voor iedere ondernemer een ander proces. Waar de ene ondernemer inspiratie krijgt van een uitgebreide en rustgevende wandeling, zou dit voor een andere ondernemer totaal niet werken. Daarom zal ik hier mijn business opportunities proces laten zien.
Hoe business opportunities bij mij opkomen
Business opportunities komen niet bij mij op door er druk op te zetten. Niet door een opschrijfboekje bij de hand te nemen en te brainstormen of online op zoek te gaan naar inspiratie. Vaak komen mijn business opportunities op door:
- Business podcasts te luisteren van bijvoorbeeld Being Boss
- Business boeken te lezen, zie daarvoor mijn blog over deze boeken
- Een (online) cursus of seminar volgen
- Maar bovenal zie ik ze door SEO onderzoek te doen.
‘Clarity’ door het zien van business opportunities door iets te ondernemen. Vooral SEO onderzoek doen voor anderen of voor mezelf. Zo kom ik op nieuwe ideeën. Terwijl ik aan anderen advies geef of onderzoek doe naar nieuwe blogonderwerpen, komt hierdoor vaak veel inspiratie voor kansen.
SEO stimuleert nieuwe business opportunities
Het is een van de redenen waarom SEO mij blijft inspireren. Waarom ik er geen genoeg van kan krijgen. Want wat je ziet tijdens je SEO research zijn de behoeften van de mensen. De behoeften van jouw klanten. Ze zijn soms zelfs op zoek naar dingen die nog niet bestaan. Als je daar achterkomt en jij kan deze behoefte vervullen… hoe geweldig is dat! Zo vind je het gat in de markt. Zo zie je business opportunities.
Business opportunities door actie te ondernemen
Inspiratie en het zien van nieuwe business kansen kan dus op allerlei manieren gebeuren. Voor de ene zou dit zijn door het hoofd leeg te maken en te ontspannen. Een ander kan op inspiratie komen door gewoon te beginnen met iets.
Een business opportunity die kwam in de tijd van Corona is de gepersonaliseerde video die ik maak bij een online SEO cursus. Zo zag ik in dat dit een enorme ‘win-win’ is. Ik vind het onwijs leuk om de video’s met SEO tips en business opportunities te maken voor de deelnemers. Voor hen is de drempel veel minder hoog om een filmpje te kijken dan een zoom afspraak in te plannen. Vaak denken ze dat ze voor een afspraak al de hele online cursus hebben moeten volgen. Terwijl ze juist door het gepersonaliseerde filmpje enthousiast raken en met SEO aan de slag gaan.
Ook komen bij mij wel eens ideeën op terwijl ik tandenpoets of wandel maar dit zijn vaak minder concrete business opportunities.
En dan ben ik natuurlijk benieuwd hoe jij op je business opportunities ziet. Laat het weten in de reacties hieronder.