Blogideeën verzinnen? werk in thema’s

Sommige mensen hebben honderden blogideeën maar gaan toch nooit aan de slag met hun ideeën. Vaak komt dit omdat hun idee te groot is. Dan is het lastig om ergens mee te beginnen. Je ziet eigenlijk het nut niet.

Anderen hebben echt geen idee hoe ze op goede blogideeën moeten komen. In deze blog leer ik hoe je je blogideeën echt kunt doorzetten en transformeren tot een succesvolle blogpost. Bovendien leer je hoe je op goede blogideeën kunt komen.

Hoe kom ik op goede blogideeën?

Als ik het nu echt op mezelf ga betrekken is het altijd een wisselwerking van wat er in mijn business gebeurd. Maar om een goede houvast te hebben is het handig om te werken met thema’s waarin je je blogideeën zet.

Thema 1: Vragen van klanten!

Dit is het allerbelangrijkste thema. Als 1 klant deze vraag stelt, dan hebben meer mensen deze vraag. Zorg daarom dat je deze vragen direct noteert. Het kan zelfs zijn dat je tijdens en client intake komt op een goed blogidee. Als de klant dan niet met je gaat werken, dan heb je er altijd nog een blogidee uit gehaald. Top!

Thema 2: Expertise

Je kunt je expertise vaak opdelen in meerdere varianten. Zo kun je van mij zeggen dat minimalisme een thema is, SEO en WordPress/ websites/techniek.

De vrijdag heb ik gebombadeerd tot ‘cleanup’ of opruim vrijdag. Want hoe cleaner je website, hoe beter je rankt in Google. Minder ruis. Google weet beter welke content belangrijk is. Door zelf op te ruimen en het zelf te gaan doen, kom ik op blogideeën. Soms wil ik een oude actiepagina weggooien, zoals voor deze blog, en die rankte al op blogideeën. Dus… ik ga een blog schrijven zodat ik de actiepagina hiernaartoe kan laten verwijzen. Niet alleen kom ik tot dit blogidee maar veel andere blogideeen. Win-win dus, dat opruimthema.

Thema 3: Werkwijze & probleemoplossing

Wat in jouw werkwijze is anders dan anderen? Welke problemen los jij vaak op voor klanten? Qua werkwijze ben ik bijvoorbeeld niet alleen een SEO geek. Ik help opdrachtgevers ook met hun salespagina of hun social media strategie. De meeste mensen zoeken vaak op hun problemen. Zoals voor therapeuten is het handig om te zoeken naar ‘mijn knie doet altijd pijn als ik…’ of ‘help, mijn man gaat vreemd’.

Door je ideeën in deze thema’s in te delen zorgt het voor een strategie. Er zit een idee achter je blogs en zo kom je er eerder toe om daadwerkelijk je blogs te gaan schrijven en publiceren. Je weet wat je ermee doet.

Heb jij ontzettend veel blogideeën maar nog geen blog geschreven?

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat je idee te groot is. Het hoeft echt geen enorm hoogstaand epistel te worden om anderen te kunnen helpen. Enkele tips op een subonderwerp is al voldoende. Bijvoorbeeld, wellicht weet jij veel over Fysiotherapie en help je veel mensen met hun rugpijn. Desondanks kan dit nog steeds een opgave zijn. Kun je wel wat hulp gebruiken?

Wil je een plan die past bij jou of van mij horen hoe lang SEO duurt voor jouw website? Plan een intake in

 

"step":[ { "@type": "HowToStep", "text": "Schrijf de vragen die je klanten aan jou stellen op. Maak er een gewoonte van om alert te zijn." }, { "@type": "HowToStep", "text": "Deel je expertise in, in maximaal 3 thema's." }, { "@type": "HowToStep", "text": "Wat doe je in je werkwijze of proces met klanten of opdrachtgevers dat anders is dan je concurrentie?" }, { "@type": "HowToStep", "text": "Op welke problemen zouden jouw klanten Googlen die jij kunt oplossen?" } ]

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Download dit content framework