Hoe een 2 jaar oud blogbericht nog steeds 273 bezoekers per maand naar mijn website brengt.

 

Het voorbeeld van SEO als duurzame marketing kun je zien door een blogbericht dat ik 2 jaar geleden schreef over hoe je een PDF in je WordPress website kunt zetten. Mijn intentie hiermee was vooral om mijn klanten waarvoor ik reeds een WordPress website had gebouwd, een handige handleiding te geven. Natuurlijk dacht ik bij het maken van deze blogpost ook wel aan mijn zoekwoorden, zoals [pdf wordpress] maar ik had niet gedacht dat het mij 2 jaar later nog steeds een kleine 300 bezoekers per maand zou brengen.

seo duurzame marketing

Door deze ervaring heb ik mezelf alleen nog maar meer overtuigd van de belangrijkheid van SEO en dat SEO duurzame marketing is. Ik hoef er namelijk weinig voor te doen op dit moment om maandelijks deze bezoekers te trekken naar deze blog.

Wat is duurzame marketing online?

Duurzame marketing online is marketing die gericht is op de lange termijn. Dit betekent dat de content lang ‘bruikbaar’ blijft. Je zult nog lange tijd antwoorden kunnen geven met jouw content, oftewel blogbericht of tutorial oid, op de vragen van jouw klanten.

Duurzame marketing is content maken die je elke maand een goed lekker aantal bezoekers brengt. Je zult deze content wel af te toe moeten herzien en up-to-date maken. Want als je tutorial niet meer het probleem van de klant oplost omdat het niet meer zo werkt als 2 jaar geleden,  zullen je bezoekers snel weer weg zijn van je pagina en geeft dit een seintje aan Google, dat je content niet zoveel kwaliteit heeft.

SEO is duurzame marketing, maar hoe doe je dat?

SEO is duurzame marketing omdat je als je het eenmaal gemaakt hebt, je er niet meer zoveel voor hoeft te doen. Wanneer je een bericht hebt geschreven, met de juiste zoekwoorden en probleemoplossend voor jouw klanten, dan post je het een paar keer op social media of het wordt overgenomen door andere blogs als referentie als je geluk hebt.

Dan gaat Google begrijpen dat deze blogpost kwalitatief belangrijke informatie bevat. Vervolgens zal Google je dan een hoge waardering geven en je hoog in de zoekresultaten neerzetten.

Zo krijg je met een post van 2 jaar geleden, nog tot op de dag van vandaag een fijn aantal bezoekers naar je website.